Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Digital Foundry sprawdziło stan Horizon: Zero Dawn na PC pół roku po premierze
Czy Horizon Zero Dawn: Complete Edition na PC pół roku po premierze warte jest Waszej uwagi? Serwis Digital Foundry sprawdził techniczny stan gry po wielu miesiącach łatania pierwszego pecetowego portu Sony z PS4. Wnioski są pozytywne, choć do ideału jeszcze trochę brakuje.

Gdy Horizon: Zero Dawn debiutował na PC naszpikowany był błędami i miał ogromny problem z optymalizacją, przez co nawet najmocniejsze podzespoły komputerowe nie potrafiły zaoferować płynnej rozgrywki w wyższych rozdzielczościach. Kolejne aktualizacje wychodziły dosyć regularnie, poprawiając kolejne aspekty rozgrywki, błędy i optymalizację.

Jedne z pierwszych łatek poprawiły m.in. skalowanie rozdzielczości. Gdy ustawialiśmy ją przykładowo na 4K, Horizon downsamplował ją do 1080p i później ponownie upscalował do 4K, co dawało rozmyty obraz. Znacząco zoptymalizowano przetwarzanie shaderów, które w premierowej wersji kompilowały się przy każdym uruchomieniu gry i trwało to kilka minut. Usprawniono także działanie opcji graficznych - synchronizacji pionowej i filtrowania anizotropowego.

Sporo pracy włożono także w poprawienie działania gry w 60 klatkach na sekundę. W dniu premiery roślinność w grze oraz włosy Aloy nie był dostosowane do tak wysokiej płynności i aktualizowane były z częstotliwością 30 fps. Podobnie sprawa miała się ze scenkami przerywnikowymi, które w 60 fps wyglądały dosyć dziwnie. Na szczęście to wszystko jest przeszłością, podobnie jak mikroprzycięcia przy praktycznie każdym ruchu kamery.

Znacząco poprawiła się także optymalizacja na słabszych sprzętach. W trakcie testów Digital Foundry wskazało, że średni fps poprawił się nawet o 20 klatek na sekundę na karcie GeForce GTX 1060. W przypadku testowanej karty AMD Radeon RX 580 zyski są znacznie mniejsze i wynoszą maksymalnie kilka klatek na sekundę.

Oczywiście idealnie nie jest i tytuł nadal ma problemy z SSAO na wyższych ustawieniach jakości. Być może zespół odpowiedzialny za przeniesienie gry na PC wróci do tego tematu i naprawi ten aspekt w kolejnej aktualizacji. Choć zgodnie z tym, co zakomunikowano ostatnio - studio Guerrilla Games skupia się na Horizon: Forbidden West, które trafi na PS4 i PS5.

Źródło:
Paweł Musiolik - GRY-OnLine
Klemens
2021-03-07 11:39:06
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow